ניהול קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם

ברשתות החברתיות הללו קיים מאגר נתונים עצום אודות החברים בהן.
כולנו מסווגים עצמנו ברשת על פי פרמטרים שונים – חלקם באין ברירה (כמו מין, גיל, מדינה וכו’)
וחלקם על פי אופי הפעילות שלנו – עדכון פרטים מירביים, התעניינות בתחומים שונים ועוד.

המידע אינו חשוף ישירות למפרסמים (כלומר ברמה שמית), אולם כל מפרסם יכול להגדיר את אופי קהל המטרה שלו ולהגיע אליו. מערכת פילוח הקהל היא מהטובות שיש היום בשוק להציע.

מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק ואינסטגרם היא פשוטה לשימוש. היא מובנית ומונחית, גם למשתמש הממוצע.
הנושא שדווקא צריך לתת עליו את הדעת בפרסום בפייסבוק היא אסטרטגיית הפרסום הנכונה, התכנון שלה, והקריאייטיב (קופי וויזו’אל) של המודעות ושל העמודים אליהם הן מפנות.
חשוב מאוד להגדיר את מטרת הפרסום ובהתאם לכך לבנות קמפיין אטרקטיבי, מעניין ומתוקצב בצורה נכונה.

יתרונות הפרסום בפייסבוק

פרסום מונחה וממשק ידידותי

תהליך הפרסום הינו מונחה שלב אחרי שלב וממשק מערכת הפרסום ידידותי למשתמש. מבחינה טכנית, די בלימוד עצמי לטכנולוגיים שבינינו או עם איש מקצוע לטכנופובים שבינינו, בכדי ליצור ולנהל קמפיין ממומן בפייסבוק.

אפשרויות פילוח

פייסבוק מעניקה באפשרויות פילוח נרחבות ומתקדמות המאפשרות למפרסם להגיע בדיוק לקהל שהוא מחפש, כולל אפשרויות רימרקטינג.

באפשרות המפרסם להגדיר תקציב יומי או תקופתי. כאשר התקציב נגמר, המודעות יורדות מהאויר. באופן זה, אפשר להגדיר תקציבי פרסום מבלי לחרוג מהם.

התחרות על שטח הפרסום אמנם הולכת וגדלה, אולם המחיר עדיין זול יותר ממרבית אמצעי הפרסום האחרים ברשת ובכלל.

מערכת פרסום מפותחת ומתפתחת

הכוללת אפשרויות פרסום נרחבות מסוגים שונים ומבטלת (באופן חלקי לפחות) שימוש מערכות חיצוניות כמו מערכות לאיסוף לידים, דפי נחיתה וכיו”ב.

אתגרי הפרסום הממומן בפייסבוק

יחס הקלקה/המרה נמוך יחסית

אף על פי היקף המשתמשים הנרחב של פייסבוק, הפרסום הממומן בפייסבוק עדיין מציע יחס הקלקות/המרות נמוך יחסית לעומת אמצעי פרסום אחרים, כמו גוגל.
חשוב לשים לב, שהמגמה הזו רלוונטית גם בפעילות העסקית השוטפת בפייסבוק, ולא רק בפרסום הממומן, בשל עומס המידע ועייפות הקהל להגיב לכל דבר.

עומס המידע ברשת החברתית

מתייחס גם למודעות הממומנות. בשל העומס, קיים אתגר אמיתי לתפוס את תשומת הלב של הגולשים. כאן נכנס שוב האתגר שביצירת קמפיין אטרקטיבי ואיכותי.

הקלות שבשימוש במערכת הפרסום הזו מביא ליצירה של קמפיינים רבים ע”י בעלי עסקים, ללא הגדרת מטרה, מדדים להצלחה ודפי נחיתה רלוונטיים שאליהם מפנות המודעות. בשיטה הזו יוצא כסף לפרסום ללא הצלחה ממשית (או לפחות לא כזו שנמדדת)

פרסום מקצועי יחסוך לך כסף בפרסום ויאפשר ללקוחות לקוחות רלוונטיים להגיע לעסק שלך.