מערכת הפרסום הממומן בפייסבוק מתרחבת ומשתדרגת מיום ליום. למעשה, אם אתם פועלים בזירה הדיגיטלית, אי אפשר להתעלם ממנה, שכן התעלמות כזו, משמעותה הפסד לקוחות ועסקאות.
אז בכמה מילים – איך זה בעצם עובד?
אתם, כמפרסמים, אומרים לפייסבוק מי הקהל שאתם רוצים להגיע אליו, מה אתם רוצים שהוא יעשה כשאתם מגיעים אליו (כלומר, הפרסום שלכם), וכמה אתם מוכנים לשלם על זה.
סגנון הפרסום של פייסבוק עובד בשיטת “מי משלם יותר” – מכרז, מכירים?!
כלומר, אם באותה נקודת זמן, אתם מתחרים על אותו קהל עם מפרסמים נוספים, פייסבוק צריכה להחליט למי לתת את הבמה. היא קובעת את זה לפי הפרמטרים של המחיר שאתם מוכנים לשלם ואיכות המודעה.
ומה הם כל המונחים שיש באפשרויות התשלום?
CPM – Cost per mile
נועד ליצירת חשיפה לעסק/מוצר/מסר שלכם. מומלץ לשימוש במיקוד מצומצם יחסית.
התשלום הוא לפי חשיפות ולא לפי הקלקות.
האם מומלץ לשימוש: לא ממש. מאחר והמטרה של פייסבוק היא להביא לחשיפה בלבד ולא לביצוע פעולות כלשהן. יכול להיות שימושי כאשר מדובר בקהל ממוקד מאוד ו/או כאשר רוצים לחשוף עסק/מוצר מסויים במהירות יחסית, ללא תוצאות נוספות.
CPC – Cost per clicks
תשלום מבוסס ביצועים.
התשלום הוא לפי הקלקות על המודעה שלכם או על חלקים קליקביליים שיש בה, לרבות קישורים, לייקים, תגובות, שיתופים וכיו”ב.
האם מומלץ לשימוש: כן, אולם יש להבין מה המשמעות, לבחון את הCTR של המודעה ולהשקיע בתוכן ועיצוב המודעה.
oCPM – optimized CPM
נועד ליצירת המרות, כלומר אנשים שביצוע פעולה כמו רכישה או הרשמה בדף הנחיתה שלכם.
פייסבוק מחליטה כמה תשלמו על 1000 חשיפות אל מול הבטחה שתעשה אופטימיזציה למודעות שלכם על מנת שיוצגו למי שהכי סביר שיבצע את הפעולה שאתם רוצים.
התשלום הוא לפי חשיפות ולא לפי הקלקות.
האם מומלץ לשימוש: כן!!!
CPA – Cost per action
נועד להנעה לביצוע פעולות כגון לייקים לדף, התקנות, לחיצה על לינקים וכיו”ב.
התשלום הוא לפי פעולות שבוצעו.
אז מה כדאי לעשות?
- לבחור את שיטת המכרז המתאימה ביותר למטרה שלכם.
- לתת הצעת מחיר גבוהה. זה לא אומר שתשלמו אותה. בד”כ זה בדיוק הפוך. הסכום שתשלמו הוא לפי הצעת המחיר שהציע המפרסם השני אחריכם.
- לדאוג למודעות תוכן איכותיות ומניעות לפעולה.
רוצים לדעת עוד?
תקבעו איתנו פגישה 🙂
052-2816290
בהצלחה!