מה המטרה שלך?

הצבת המטרה הנכונה היא הבסיס לדרך והדרך להצלחה
-שירי מילר לב-

מערכת הפרסום בפייסבוק מבוססת על קהלי מטרה. אלגוריתם הפרסום מתוכנן להציג את המודעות שיצרנו לאנשים המתאימים ביותר להגדרה שלנו – אלו שעונים על הקריטריונים ואלו בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לביצוע הפעולה המתבקשת במטרת הפרסום.

לפייסבוק מסד נתונים עשיר במיוחד, הכולל מידע על המשתמשים בפלטפורמה – החל המידע שאנו מוסרים (מזינים במערכת, כגון תאריך לידה, מין, סטטוס משפחתי, מקום מגורים וכיו"ב.) וכלה במידע הנאסף מהשימוש שלנו (קבוצות, דפי עסק, תוכן שאנו מפרסמים, האנשים שאנו באינטראקציה איתם וכו').

מסד הנתונים הזה מספק לפייסבוק מידע מקיף על כל משתמש, תחומי העניין שלנו, הצרכים שלו ועוד ומשמש אותה בין היתר, במערכת הפרסום.

מאחר ומערכת הפרסום מתבססת על קהלי המטרה שלנו, עלינו להגדיר לפייסבוק מיהו הקהל ומהי המטרה. למעשה, בחירת מטרת מסע הפרסום, היא השלב הראשון ביצירת הפרסום. מטרת מסע הפרסום חייבת להתאים למטרות השיווקיות והעסקיות שהגדרנו ובחירת המטרה הנכונה היא קריטית להגשמת מטרות הפרסום והצלחתו.

המטרות מסווגות לפי רמת המוכנות או הבשלות של קהל המטרה:

  • הגברת מוּדעות – מטרות שיוצרות התעניינות במוצר או בשירות שלך.
  • שיקול – מטרות שגורמות לאנשים להתחיל לחשוב על העסק שלך ולחפש מידע נוסף עליו.
  • המרה – מטרות שנועדו לגרום לאנשים רבים יותר לשוחח עם העסק כדי ליצור לידים, להניע עסקאות, לענות על שאלות או להציע תמיכה.

סוגי מטרות

סיווגסוג המטרהלמי מתאיםדגשים
מודעותהגברת המודעות למותג

למי שמבקש להגיע לאנשים שסביר יותר שישימו לב למודעות לטובת הגברת המודעות למותג שלו

 
מודעותקמפיין לייקים/קידום הדףלמי שמבקש לגייס אוהדים איכותיים לדף.
  • קמפיין פחות איכותי. לרוב מי שעושה לייק, לא בהכרח עוקב אחרי הפעילות בדף או הופך ללקוח הזקוק לשירותים/מוצרים שלנו.
מודעותתפוצהלמי שמבקש לייצר חשיפה רחבה
  • מאפשר להגדיר את מכסת החשיפות.
  • שימושי בעיקר כאשר יש לנו קהל מבושל מאוד, אחרת פחות שימושי.
המרההמרות

למי שמבקש לקבל לידים, לבצע מכירות באתר, לייצר הרשמה בדף נחיתה וכיו"ב.

  • יש להטמיע פיקסל בדף הנחיתה/מוצר/אתר.
    מטרת הפיקסל היא לקלוט את התנועה בדף היעד.
  • על פי חברת פייסבוק, קמפיין המרות פועל במיטבו כאשר נקלטות 15-20 המרות ביום. עם זאת, האופטימיזציה פועלת לטובתנו כל זמן שיש כניסה רציפה של המרות מדי יום.
  • יותר המרות = שיפור ביצועי הקמפיין.
שיקולתנועהלמי שמבקש להביא/להגדיל תנועה לאתר/דף נחיתה/אפליקציה
  • יש להטמיע פיקסל בדף הנחיתה/מוצר/אתר.
    מטרת הפיקסל היא לקלוט את התנועה בדף היעד.
  • עשוי להביא לחיצות רבות, אבל של גולשים שיש סיכוי גבוה שאינם בשלים לביצוע המרה.
שיקוליצירת לידים

למי שמבקש לקבל לידים. הנתונים של הגולש נאספים אוטומטית מפייסבוק, ללא צורך בדף נחיתה וללא צורך בהוצאת הגולש מפייסבוק

  • הלידים המתקבלים הינם בעלות נמוכה יחסית.
  • איכות הלידים נמוכה פעמים רבות (הגולש לא תמיד מבין על מה לחץ, לא תמיד זוכר שלחץ ואם אם כן – הוא חשוף למעט מידי מידע אודות ההצעה ולכן מגיע כשאינו בשל מספיק).
  • שימושי להבאת תנועה או לסיוע לקמפיין המרות שלא מגיע לקהל מספיק רחב.
  • בקמפיינים חדשים מומלץ ליצור קמפיין תנועה ולאחר מכן קמפיין המרות.
שיקול

מעורבות / צפיות בסרטון

(2 סוגים)

למי שמבקש לייצר חשיפה ומעורבות ברמת פוסטים/סרטונים בלבד – לייקים, שיתופים ותגובות.
  • הקמפיין יתמקד בקהל שיש לו נטייה גדולה יותר לגלות מעורבות בפרסומים.
  • משמש לחיזוק המותג שלנו, לחשיפת המותג והמוצרים/שירותים שלנו, ליצירת מערכת יחסים עם הלקוחות הפוטנציליים ושמירה על מערכת היחסים עם הלקוחות הקיימים.
  • שימושי מאוד עבור יצירת קהלים איכותיים המבוססים על אנשים שגילו מעורבות בפוסטים/שצפו בסרטונים.
שיקולקידום פוסט – boost  מהיר 
  • קל לשימוש. מהווה למעשה, קמפיין מעורבות.
  • אפשרות הטרגוט לקהלי היעד מוגבלת, אין אפשרות לטרגט לקהלים מותאמים אישית, לא ניתן לשלב מספר סוגים של קהלי יעד בפרסום.
שיקולהודעות 
  • יצירת מודעות שמתחילות שיחות עם הלקוחות.
  • מתאים למי שמבקש לגרום לאנשים רבים יותר לשוחח עם העסק שלך כדי ליצור לידים, להניע עסקאות, לענות על שאלות או להציע תמיכה.
  • פחות מומלץ לשימוש.
שיקולהתקנות אפליקציה–למי שמבקש להביא אנשים לחנות אפליקציות שבה יוכלו להוריד את האפליקציה 
המרהמכירות מקטלוג מוצרים

למי שמבקש להציג מוצרים מקטלוג המוצרים בהתאם לקהל היעד

 
המרהביקורים בחנותלמי שמבקש לקדם את מיקום העסק לאנשים שנמצאים בקרבת מקום. 
המרההצעותלמי שמבקש להציע הצעת מכירה בעלת תוקף והגדרות נוספות דרך הדף בפייסבוק, ללא דף נחיתה ומבלי להוציא את הגולש מפייסבוק
  • השימוש באפשרות זו נמוך מאוד, הן מצד המפרסמים והן מצד הלקוחות.
  • הקמפיין לא אוסף נתונים אודות המתעניינים בהצעה ואי אפשר באמת לעשות שימוש בנתונים לטובת יצירת קהלים, פרסום עתידי או מימוש ההצעה מול הלקוח.

אז… מה המטרה שלך?