הצבת המטרה הנכונה היא הבסיס לדרך והדרך להצלחה
-שירי מילר לב-
מערכת הפרסום בפייסבוק מבוססת על קהלי מטרה. אלגוריתם הפרסום מתוכנן להציג את המודעות שיצרנו לאנשים המתאימים ביותר להגדרה שלנו – אלו שעונים על הקריטריונים ואלו בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לביצוע הפעולה המתבקשת במטרת הפרסום.
לפייסבוק מסד נתונים עשיר במיוחד, הכולל מידע על המשתמשים בפלטפורמה – החל המידע שאנו מוסרים (מזינים במערכת, כגון תאריך לידה, מין, סטטוס משפחתי, מקום מגורים וכיו"ב.) וכלה במידע הנאסף מהשימוש שלנו (קבוצות, דפי עסק, תוכן שאנו מפרסמים, האנשים שאנו באינטראקציה איתם וכו').
מסד הנתונים הזה מספק לפייסבוק מידע מקיף על כל משתמש, תחומי העניין שלנו, הצרכים שלו ועוד ומשמש אותה בין היתר, במערכת הפרסום.
מאחר ומערכת הפרסום מתבססת על קהלי המטרה שלנו, עלינו להגדיר לפייסבוק מיהו הקהל ומהי המטרה. למעשה, בחירת מטרת מסע הפרסום, היא השלב הראשון ביצירת הפרסום. מטרת מסע הפרסום חייבת להתאים למטרות השיווקיות והעסקיות שהגדרנו ובחירת המטרה הנכונה היא קריטית להגשמת מטרות הפרסום והצלחתו.
המטרות מסווגות לפי רמת המוכנות או הבשלות של קהל המטרה:
- הגברת מוּדעות – מטרות שיוצרות התעניינות במוצר או בשירות שלך.
- שיקול – מטרות שגורמות לאנשים להתחיל לחשוב על העסק שלך ולחפש מידע נוסף עליו.
- המרה – מטרות שנועדו לגרום לאנשים רבים יותר לשוחח עם העסק כדי ליצור לידים, להניע עסקאות, לענות על שאלות או להציע תמיכה.
סוגי מטרות
סיווג | סוג המטרה | למי מתאים | דגשים |
מודעות | הגברת המודעות למותג | למי שמבקש להגיע לאנשים שסביר יותר שישימו לב למודעות לטובת הגברת המודעות למותג שלו | |
מודעות | קמפיין לייקים/קידום הדף | למי שמבקש לגייס אוהדים איכותיים לדף. |
|
מודעות | תפוצה | למי שמבקש לייצר חשיפה רחבה |
|
המרה | המרות | למי שמבקש לקבל לידים, לבצע מכירות באתר, לייצר הרשמה בדף נחיתה וכיו"ב. |
|
שיקול | תנועה | למי שמבקש להביא/להגדיל תנועה לאתר/דף נחיתה/אפליקציה |
|
שיקול | יצירת לידים | למי שמבקש לקבל לידים. הנתונים של הגולש נאספים אוטומטית מפייסבוק, ללא צורך בדף נחיתה וללא צורך בהוצאת הגולש מפייסבוק |
|
שיקול | מעורבות / צפיות בסרטון (2 סוגים) | למי שמבקש לייצר חשיפה ומעורבות ברמת פוסטים/סרטונים בלבד – לייקים, שיתופים ותגובות. |
|
שיקול | קידום פוסט – boost מהיר |
| |
שיקול | הודעות |
| |
שיקול | התקנות אפליקציה– | למי שמבקש להביא אנשים לחנות אפליקציות שבה יוכלו להוריד את האפליקציה | |
המרה | מכירות מקטלוג מוצרים | למי שמבקש להציג מוצרים מקטלוג המוצרים בהתאם לקהל היעד | |
המרה | ביקורים בחנות | למי שמבקש לקדם את מיקום העסק לאנשים שנמצאים בקרבת מקום. | |
המרה | הצעות | למי שמבקש להציע הצעת מכירה בעלת תוקף והגדרות נוספות דרך הדף בפייסבוק, ללא דף נחיתה ומבלי להוציא את הגולש מפייסבוק |
|