Who, Where, What – מי, איפה, מה
- בסיסי, אבל בכל זאת מתפספס יותר מידי פעמים: מי הקהל שלך?
ממוקד, עיקרי, זה ששווה לך להשקיע בו יותר זמן וכסף מבאחרים. - איפה הקהל הזה מסתובב?
האם הוא באינטרנט? כן? יופי. איפה באינטרנט? בפייסבוק, באינסטגרם, מחפש בגוגל?
אולי הוא בכלל רשום בכל מיני אתרים ספציפיים?
הוא לא באינטרנט? אז איפה הוא? במתנסים? בבית? בפיצריה השכונתית?
מחקר שוק אפילו קצר, המתבסס על מידע וסטטיסטיקות המפורסמים ברשת, ניסיון ואינפורמציה מחברים – יכול לסייע לכם מאוד. - מה מעניין את הקהל שלך?
על אילו דברים הוא ישמח להתעכב, לקרוא, לרכוש?
Time & Money – זמן וכסף
- כמה זמן יש לך? מהו משך הזמן שהקצבת לטובת שיווק (לימוד כלי שיווק, כתיבה וביצוע השיווק בפועל?)
- כמה כסף יש לך? מהו סכום הכסף שבאפשרותך להשקיע בשיווק?
Goals – יעדים
- מהן מטרות השיווק שלך?
עליך להגדיר מהן המטרות שלך – גם לטווח ארוך וגם לטווח קצר.
בנוסף עליך לפרט יעדים של ממש – כמה פניות עתידות להגיכ בשבוע/בחודש, באמצעות איזה כלי שיווקי ובאיזה תקציב (של זמן וכסף). כמובן, הגדרת יעדים מציאותיים, היא קריטית – גם כדי להיות הגיוניים, גם כדי לא להתאכזב וגם כדי להצליח.
Out of the box – מחוץ לקופסא
- מה ביכולתך לעשות אחרת?
– אחרת ממה שעשית עד כה (אם במקרה ואתם כאן אחרי שכבר התחלתם לשווק).
– אחרת ממה שאחרים עושים…
Intuition – אינטואיציה
- מה אומרת לך הבטן שלך?
לרוב, היא יודעת הכי טוב.
חשוב לזהות איפה היא “מכוונת” אותך ואיפה היא פשוט עושה קולות של לחץ…
וכמו שכתבה נעמי שמר,
” אדם בונה ביתו וכוחותיו אתו
אולי זה רגע מר, אבל זה לא נגמר,
כי זוהי רק ההתחלה – לה-לה…
הנה מקצה-מזרח יפציע יום חדש
וזוהי ארצך זבת חלב ודבש
וזוהי רק ההתחלה – לה-לה…. “
קדימה, תגובות…